Wednesday, April 20, 2011

~airmata wanita


“Air mata adalah satu-satunya cara untuk melepaskan beban. Mengalirnya air mata adalah cara untuk mengunggkapkan kesedihan, ketidaksenangan, pengaduan, kekecewaan, cinta, kebencian, kerinduan, kesendirian, kebahagiaan, dan segala macam rasa yang ada dalam dirinya.”

Subhanallah! Wanita adalah Mahakarya Allah yang Maha Agung. Wanita adalah karya Besar Allah yang sangat indah dan menawan. Wanita adalah keajaiban dunia, lebih ajaib daripada keajaiban dunia yang anda kenal. Wanita satu bentuk, beribu keajaiban yang menyertainya. Semua orang tahu wanita, tetapi tidak semua orang mengerti wanita.

1) Wanita adalah sebaik-baik keindahan dunia. Tidak ada lebih berharga di dunia ini selain seorang wanita.

2) Air mata wanita lebih dahsyat daripada undang2. titah Raja sekalipun dapat dibatalkan oleh air mata wanita.

3) Bidadari syurga kalah cantik dengan wanita dunia. Wanita solehah di dunia lebih mulia dari bidadari syurga.

4) Kecerdasan wanita lebih hebat dari lelaki. Wanita dapat berfikir bermacam-macam dalam satu waktu, sementara lelaki tidak dapat.

5) Semua orang tahu wanita, tetapi tidak semua mengerti wanita.

6) Wanita dicipta oleh Allah dengan fizikal yang lemah gemalai, tetapi kekuatan lelaki dapat dihancurkan berkeping-keping olehnya.

7) Wanita dicipta dari tulang rusuk. Wanita pertama adalah Hawa. Dia dicipta tidak sama seperti Adam.

8) Senjatanya. Tangisan adalah senjata wanita. Air mata adalah kekuatan wanita sekaligus kelemahannya. Bila wanita sudah mengalirkan air mata, maka kekuatan lelaki akan hancur. Bila seorang ibu sudah menitiskan air mata untuk anaknya, maka singgahsana Tuhan tergoncang.

Wanita dicipta Allah tidak sekali jadi. Ada proses disana. Bulatan yang ada dalam fizikalnya diambil dari rembulan, pancaran sinarnya diambil dari matahari, kilaunya diambil dari bintang2 diangkasa, air matanya diambil dari awan, semerbak wanginya diambil dari bunga-bunga, warna kulitnya diambil dari bunga2 mawar, kelembutannya diambil dari desiran angin sepoi2, keceriaannya diambil dari tumbuh-tumbuhan segar, getarannya diambil dari tumbuh2an, keluasannya diambil dari samudera, kehangatannya diambil dari api, dinginnya diambil dari salju, kelazatannya diambil dari madu, sengatannya diambil dari kalajengking, cerewetnya diambil dari burung, kelembapannya diambil dari embun pagi, senyumannya diambil dari musim bunga,

No comments: