Wednesday, November 28, 2012

Allah knows what we have done....


Salam…..hye…da penuh sawang da blog aku nieh…so rini dalam sejarah aku nk update setelah sekian lame tak menghUPDATE…first of all,aku rindu fadhilah a.k.a bionce yg jd pendengar setia aku mase diploma dlu…huhu..rini aku nk story pasal rumet aku. Aku gelarkan dye cik B..okeh..
Alkisah…mase sem 2 aku kne dok ngn cik B nieh..tp aku tahan seminggu je dok ngn dye then aku tukar bilik secara illegal dengan kerjasama kwn2 yang baek..aku ni bukannyer pembersih sgt n cerewet,aku suke bilik yg kemas, yg sedap mata memandang g2 tp dgn cik B mata aku agak sakit...huhu..aku nk dye jaga kebersihan,da la pompuan da BERKAWEN lak tuh[opppss!!]..dye je yg da kawen..aku single lagi…tak faham aku cne la dye ley jadi bini orang tp perangai tak macam de suami...then tak menghormati aku sebagai  RUMET dye..haaa..tak sanggup aku…aku pn tukar la bilik dok ngn org negori…sepanjang semester 2…
Da naek semester 3,aku pn malas nk tuko bilik…so aku berdoa dalam hati moga cik B tu da berubah..n Allah tabahkan hati aku tuk tempuhi dugaan yg mendatang…tp…bertambah teruk ku rasa…biasa la manusia xpenah bersyukur…bila aku kemas dye bagi selerak..aku tak kisah kau tak say thanks pn tp plssssss appreciate pe yg aku wat..aku wat tuk kesenangan kau..Cik B nie palapes…at least kau rs sng hati balik2 katil kau kemas..meja kau kemas..tapi kau tak penah nk appreciate…
Recently…aku beli perfume tuk hadiahkn kat adik aku..hugo boss lagi…aku simpan lam loker,loker aku mmg tak penah kunci sebelum nie..time tu nk cuti semester mase raya haji..Cik B balik ri selasa..aku balik ri rabu sbb de exam math ri rabu tuh..mlm tuh aku nk tido aku perasan kasut kawad dye xde..esok tuh..b4 aku g exam dye msg aku tny da balik ke aku bls lom..dye xreply npe..n aku nmpk towel dye sidai jatuh..aku xterase nak angkat..aku biokn jer…then mase balik tuh,towel dye yg jatuh de kt tempat asal..kasut kawad dye de..monolog jap[aik..bdk nie balik bilik ke pn]then aku perasan loker aku tebuka,perfume adik aku lam plastic xde..aku cri lam beg pn xde[xpela,balik umah nnt cri balik]sbb aku nk kejo bas takot tertinggal..da smpai umah aku cri perfume tuh xde..[maybe aku letak atas katil kot..almaklumlah aku ni terlupa]..so da seminggu di rumah smpai masenyer balik hostel..jenuh aku mencari perfume adik aku tu 1 bilik xjmpe2..mmg sah! De org amik..then aku teringat pasal ri rabu ritu,[towel berada ditempat asal,kasut kawad ade]..aku syak dye amik..tp aku nie diam lg..tp loker aku da start kunci..nak di jadikan cerita..ri jumaat mlm aku de mid exam..purse aku dlm beg aku lupe bw kuar gantung kt tepi katil..esok tu aku de pertndingn tenis..aku mati2 ingt purse aku dlm loker aku pn kunci loker..bila aku balik dr prtndingn tuh,beg aku ternganga..terang2 nmpk purse aku,aku terus buka purse aku,dlm tu ade rm30,yg de tggal rm20 jer..haaa…tak laen dan tak buka mmg aku syak dye..sbb spnjg aku xde kat bilik dye je yg de kat bilik..takkan hantu lak kan nk curi duit aku…kebetulan lan time nk cuti deepavali..mybe dye xde duit nk balik kg..yg boleh aku syak dye sbb tak penah2 pintu dye kunci atas bawah..klu dye kunci atas je aku blh buka..
So..aku nie bab2 nk tny..nk siasat nieh malas,aku dapat idea tuk tampal gmbo nie dkt dinding sebelah katil aku………aku letak ptg smlm…




Maybe dye terbaca kan...malam tuh dye tak balik tido kat bilik….rini sehari aku dekat fakulti..klas full..
Balik ptg td hujan lak…dr luo aku nmpk dye on9 fb..tapi bila aku melangkah masuk je..secare tetibe dye pn mengemas cpt2 kuar dr bilik tak tahu la dye lepak kemana…smpai sekarang tak balik bilik…


p/s::CIK B…kau kalau kau tak buat salah kau tak perlu lari dari aku..kat dunia nieh kau blh lari kat akhirat nanti kau nak lari kat mne??kalau betol kau amik,bagi tahu aku..aku tak marah haih..aku mintak kau ganti balik jer…ngee

No comments: