Thursday, January 13, 2011

~Praise to Allah


10012011...kul6 ak bgn semata2 nk ready tuk interview kul730pg...huhu
kul830 ak da smpai...KONTRON...kilang nie la ak g interview...bruknyer kilang nie..mcm xbest jer(monolog)..dengan termengah-mengah da smpai tingkat3 tmpt interview...mak ai ramainyer org nk interview rini...duduk la jap,isi form..jawab soalan..bc kontrak sume..so settle...
lastly diorang pggil turun bwh tgk tmpat wat brg2..kitting section..machine...back kitting...dgn pkai smoke(mcm bj ujan)..bis melawat kilang..rse lapo lak g kantin,smpai kantin xlapo sbb ak xinterview lg...huhu
ak pown naek atas...bru duduk 1minit nama ak dipggil...
ak pown jalan bw file itam ak...

dgn sopan ak duduk dan ltak file kat sebelah...
situasi semasa interview.....
org yg interview aku(OYIA):amboi file tebal...bwak sijil pe??
aku:sy bawak slip spm jer cik...
OYIA:ermm...reti basic komputer x?
aku:reti..xde masalah...
OYIA:sbnrnyer kami nie nk cri kerani..kerani ade kosong...cik nk?cik ade diploma??
aku:sbnrnyer cik sy nie bru je bis diploma tp tak grad lg...tp klu dh tawar nk jd kerani sy terima jer..:))
OYIA:walaupn kerani ade shif tau...awak sanggup kew??
aku:saya tak kisah cik..sy sanggup..=]
OYIA:awak dr u mne?kos pe?
aku:sy bljr di kolej universiti islam antarabgsa selangor(kuis) kat bangi..kos pengurusan perniagaan..
OYIA:ok cik..mcm nie sy pending jap form awak nnt sy pggil len sbb tak tau nk bg kerani bahagian mne...
aku:ok..
15minit pastu...nurul nur zafirah!!
OYIA:okk confirm awak clerk...ari khamis dtg kul7pg yer...
aku..ok...terima kasih cik...:))

hanya Allah jer yang tahu gembiranyer hati aku...Alhamdulillah..murah rezeki...gi interview nk mintak keje operator pengeluaran tp dpt kerani....Alhamdulillah
~praise to Allah..

No comments: