Monday, March 22, 2010

dia...

DIA...HIM...
menjadi rahsia hati selama tiga tahun ak mengenalinya..
tiada siapa yang tahu isi hati ini kecuali yang Esa..
di awal pembelajaran ak satu group dgn DIA,one day ber gaduh dgn dia sbb asgmnt...
nk xam br la kitorg berbaek balik..
ak dgn dye umpam langit dan bumi...
tapi ak cube memahami dirinya..semakin hari semakin rapat dengannyer..
prasaan suke menjadi s___ng..
tp tpp menjadi rahsia hatiku..ak tahu kgkwn ak prasan layanan ak terhadapnyer berbeza..huhu
ak cube memahami dye..cube fhm dye..
ak selalu de disisi dye..slalu dgr luahan dye..
ak cube memahami dye..
tp penah ke dye faham ak???
dye nk ak fhm dye,tp dye fhm ke ak???
ak kecewa dgn dye kecewa dgn kata2 dye.
he said 'I do not think you quite understand me''...
dye xtahu ak de simpan prasaan dkt dye..tp ak tahu dye de prasaan dkt ak pown br2 nie jer..
bc dkt blog dye..huhuh
tp bnde dh jd..xley nk pusing balik..
skrg ak dgn dye dh xmcm dlu dan ak rase lebih baek ak wat dye mcm xwujud itu lebih baek..
ak nk tumpu study n meracang masa depan yg baek wat mase ni..
itu yg terbaek wat dri ini..


KAU DATANG LAGI...
Kau datang lagi
Membawa lara derita hatimu
Ku sambut dengan penuh kasih syg
Ku tenangkan luka gelora dijiwamu

Kau datang lagi
Membawa rasa luka di hatimu
Ku baluti luka dengan rasa kasih
Ku ubati dengan kesabaran

Kau datang lagi
Cerita duka melukai rantai hatimu
Ku sambut penuh ikhlas
Ku sabarkan hatimu yang berduka

Kini… kau datang lagi
Membawa dendam
Dendam penderitaan cemuhan manusia
Ku sambut sabar
Kudamaikan perasaanmu
Membuang jauh rasa dendammu
Lalu kau pergi bersama ketenangan

Lama.. aku mennti khdiranmu…
Engkau tak datang mencariku

Kini…
Ku temui dirimu
Penuh riang gembira
Gelak ketawa bersama teman barumu
Mengertilah aku… kini kau bahagia

Lalu.. ku bisikkan di telingamu..Jemputan ikhlas untuk mu..
Kau memandangku kosong..
Tegas sahaja suaramu..
Lalu ku terkedu,
mendengar butir bicaramu

Mengertilah aku
Aku teman di kala kau berduka
Aku dicari ketika susah
Aku dihampiri ketika kau perlukan perhatian

Aku menarik nafas panjang
Aku bukan hidup untuk meminta balasan
Atas segala yang pernah ku hulurkan
Segala kebaikan yang kuberi
Penuh keikhlasan

Hatiku berbisik memujuk
setiap kebaikan di dunia
Aku hanya mengharap reda dari-Nya
Mengertilah aku kini
Bertemu yang baru, yang lama dibuang
Ketawa berdua, akhirnya aku menangis keseorangan…
Terima kasih teman…



No comments: